2014. február 24., hétfő

Bálint kedvence, málnás sajttorta

A málnáról

A málna gazdagon tartalmaz antioxidánsokat, amik lassítják az öregedési folyamatokat, és a rövid távú memóriára is jó hatással vannak. Nagyon sok vitamint tartalmaz, például A, B1, B2, C- vitamint. Energia és szénhidráttartalma (100g-ban 5gch) alacsony.Az ásványi anyagok közül a  kalcium-, kálium-, magnézium-, cink- és vastartalma kiemelhető.

Szerintem önmagában is fantasztikus gyümölcs. Mióta diabos vagyok az egyik nagy kedvencem lett!
Gondolkoztam mi legyen a következő finomság, amit megosztok veletek, és mivel már nagyon várom a tavaszt és a nyarat, valami könnyű, fanyar, krémes dologra vágytam. És beugrott : málna!

Bálint kedvence, málnás sajttorta
Nem akármilyen sütemény, fanyar ízvilágával édes pillanatokat varázsol a szádba, tavaszt csempész a dolgos mindennapokba, és ha egyszer megkóstolja az ember nem tudja abbahagyni. Ezért az én kedvesem (Bálint)kedvence!

Tészta: - 200g mandula liszt (én apritógépen finomra dolgozom, nem muszáj liszt állagúnak lennie, ha darabos marad az is                szuper, úgy rusztikusabbá teszi a tésztaalapot)
            - 50  g lenmagpehely
            - 2  ek. eritrit, vagy xilit
            - 1 egész tojás
            - 200g olvasztott vaj ( teavajat, kókuszzsírt, ghít- tisztitott vaj- használhatunk)
            - 2  ek. keserű kakaópor
            - 1/2 csomag sütőpor

Krém:  - 125g málna ( ha nincsen friss, fagyasztottat is használhatunk felengedést követően).
            - 250g natúr krémsajt
            - 2 egész tojás  kettéválasztva ( sárgája, a fehérjét habbá verem és utoljára keverem bele)
            - 3 ek. eritrit, vagy xilit
            - 1 egész citrom leve és héjja belereszelve
            - 1 csipet só ( a csipet alatt maximum 1/2  lapos, mokkáskanálnyi értendő)


Elkészítése:
A tortaalaphoz a tojást keverőtálba teszem és habverővel habosítom, hozzáöntöm a mandulát, lenmagot, édesítőt, kakaót, sütőport. Egy edényben felhevítem a vajat (nem forralom!), hogy megolvadjon és hozzáöntöm a többihez. Jól elkeverem és ahogy hűlni kezd a vaj, úgy fog tésztává formálódni a sütialapom. Kézzel belenyomkodom a tortaformámba a masszámat úgy, hogy a pereméig feljöjjön a széle, hisz ez fogja megtartani a krémet (1-2 cm vastagságú fala legyen). Mikor ezzel kész vagyok, 200 fokra előmelegített sütőbe teszem és 10 percig sütöm (így megkeményedik a tészta), félreteszem hűlni, amíg a krémet készítem. A sütőt visszaveszem 180 fokra.
A krémhez szintén egy keverőtálat használok, amibe először a tojások sárgáját az édesítővel habosra keverem, majd hozzá teszem a többit is.  Egy kisebb tálkában a tojásfehérjéket kemény habbá keverem, majd óvatosan a krémhez adom. A kész krémet beleöntöm a piskótám közepébe, díszítem, és még 30 percet sütöm 180 fokon, hogy a krém pudingszerűvé süljön.  3-órát hűlni hagyom, hidegen tálalom.

Az egész tortában 43 g ch van.
12 szeletes formát használtam, így egy szeletben  átlag 4g ch található.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése